lauantai 18. helmikuuta 2012

Lenkkeilyä ja paskaruokaa

Tää menis muuten aivan fitnestely tohuks tää kahden koiran kanssa lenkkeily ellen söis mitä sattuu paskaa kokoajan.

Olen aina ollu luonnostaan suht hoikka eikä mun tarvii laskea kaloreita mitenkään tarkkaan ettei paino nouse. Jossain vaiheessa elämää (kolmisen vuotta sitten?) kumminkin huomasin olevani laiha läski, ja siit mun urheiluhommat lähti aktiivisemmin liikkeelle. Vanhempieni nuoren koiran kanssa lenkkeily oli se mistä aluks innostuin, myöhemmin myös Bodypumpista johon kaverin kanssa uskaltauduin. Yllättäen laihduin sillon pelkästi liikkumalla muutaman kilon... Suklaa (mun heikkous!!) maistui edelleen samalla tavalla, eikä mul ollu aikomustakaan luopuu siitä.
Mut laihtumiseen jää koukkuun, joten päätin sitten fiksuna tyttönä vastoin kaikkia sääntöjä luopua ruuasta ja syödä sensijaan vaan suklaata. Haa! Laihduin yläastepainoon. Hienoa. En suosittele kenellekkään.
Kun hampaat sitte alkoi vihloa yötä päivää niin päätin luopua suklaastakin ja olla syömättä öö...mitään? En seurustellu sillon vaan asuin yksin joten kukaan ei ollu vahtimassa mun pelleilyä. Vanhemmat ja sukulaiset plus yks rakkaimmista ystävistä tosin vähän huolestui, kun painoin 170-senttisenä alimmillaan alle 51kg... No eise nyt kuullosta ehkä kauheen vähältä ja BMI:kin oli kiikun kaakun vielä normaalin puolella, mut jos ihminen on kalpee ku haamu, yllättäen laihtunut, lenkkeilee hillittömästi ja syö ehkä ruisleivän ja vähän salaattia päivässä niin syytä onkin huolestua.

Ai että mä nautin ulkonäöstäni sillon. Olin omasta mielestä ihanan hoikka. Ehkä mä olinkin kyllä! (Tosin nykyään lihaksikas kroppa on mielestäni paaaljon nätimpi!) Mut olin myös kalpea, heikkovointinen, vatsa kipuili vähän väliä ja naamaan puhkesi jonkin sortin akne. Joka johtu siis siitä että hormonitoiminta meni ihan sekaisin. Poikkeuksellisesti mulle alko tulemaan menkat 2krt/kk (!!!) ja elämä oli yhtä tunteiden vuoristorataa!
Olin ihan koukussa nälän tunteen tuomaan mielihyvään, jopa siihen heikotukseen, ja mulla oli huono omatunto aina jos vatsa oli täynnä. Olin myös koukussa nukahtamislääkkeeseen sillon: Elämä oli niinkin hienoo että kävelin iltavuorosta kotiin hirvittävissä vatsakivuissa (kävelin silloin pakkomielteisesti työmatkat AINA sattu maha kuinka paljon vaan) reilu 3km, pistin iltamusiikit spotifysta soimaan ja ajattelin elämäni miestä joka ei tykänny musta koska olin liian laiha ja sekopää, nukahtamislääkkeet naamaan jo ennen kymmentä ja iltapalaksi ruispuuroa. Se oli mun suurinta herkkua.

Matkustelin sillon tosi paljon rakkaan ystäväisen kanssa ja eräänkin matkan jälkeen yritin elää Nutrilett-pirtelöillä koska olin erehtyny ahmimaan reissussa jokusen keksipaketin. Voi kauheeta.
Oksentaa en osannut vaikka joskus tuli yritettyä.

En oikeen osaa sanoa miten se vaihe meni ohi. Onneks se kesti ehkä pari vuotta, sit salihommat tais viedä mennessään. Ja se unelmien mies joka mut sinne salille raahas. Se puhu mulle järkeä ja onneks mä olin vielä pelastettavissa. Ilman K:ta en olis varmaan ollu, mut koska sillä hetkellä olin niin rakastunut et olisin vaikka syöny pieniä matoja jos se olis sitä vaatinut, niin vähitellen, kalorilaskurin avulla, sain syötyä aina vähän paremmin.
Ja kiinnostus salitreenaamista kohtaa kasvoi kuitenkin kokoajan, joten se oli pakko syödä lihastenkin takia.

Tällä hetkellä mulle maistuu ruoka vähän liiankin hyvin :D Etenkin taas se suklaa, josta olin erossa jotain 1½vuotta ! Mut onneks liikun niin paljon, että täytyis syödä jotain roskapaskaa joka päivä että ihan muodottomaks lihois (No hyvää vauhtia siihen suuntaan, olen tällä viikolla syöny jo yhen pizzan ja tänään broileri rullakebua!! Ei oo kyllä tapana ihan tällanen! :D)
Kyllä keväämmällä ajattelin ryhdistäytyä ja alkaa kiinteytyä vähän :) Ja muutenkin olisi järkevää syödä vähän terveellsemmin, kyllä ne suonet tukkoon saa lihomattakin.
--> No seuraavaks ajattelin kumminkin syödä K:n kanssa jäätelöä :) hän on kipeänä joten ansaitsee sen.. Ehkä mäkin, kun olen lenkkeillyt tänään yhteensä joku 3h ja eilen oli raskas kyykkypäivä? :)

Niin, eiliset treenit:
Raskas kyykky 67,5kg 4 x 4
Kevyt penkki
Olkapäätreeni: pystypunnerrus 14kg käsipainoilla 3 x 5, supersarjana pystysoutu kahvakuulalla ja viparit sivuille. Vatsoja en tehny, ku ne ovat viime treenistä vielä ihan kipeet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti