perjantai 15. kesäkuuta 2012

Not enough

Suurin Pudottaja!!!

Vitsi mä rakastan tota sarjaa. En tiä mikä siin koukuttaa niin pahasti. Seurattiin viime kausi viime kesänä ja Tara Costasta tuli mun idoli! Täl kaudella mun toistaiseks suosikki on Amanda, se on niin söpö ja herttanen jotenkin :)
JA huomasin just googlesta että vitsi siitä tulee hoikka.
Aina tota sarjaa kattoessani toivoisin, et olisin itse tollasella leirillä et ainut tehtävä olis treenata, levätä ja syödä. Kaikki aika olis periaatteessa omistettu treenaamiselle ja ei tarvis murehtia mistään muusta - töihin ehtimisestä, kotitöistä, yms. Se olis niin siistiä! Ja et joku ammattilainen olis kokoajan huutamassa mulle mitä pitää tehdä että ei tarvis itte miettiä edes sitä!

Mulle myös tulee aina sellanen fiilis kun kattoo noitten hikisiä naamoja ja irvistyksiä, et mä ite en todellakaan tee tarpeeks.. siis eihän mul oo ylipainoa pudotettavana, mut treenata vois aina kovempaa. Sama fiilis tulee ku lukee esim Body-lehteä. Ihmiset omistaa kaiken vapaa-aikansa treenille, ja enemmänkin. Moni käy salilla 5, 6:kin kertaa viikossa. Mä käyn kolme. Eniten mun vapaa-ajasta kyllä syö tällä hetkellä nuo rakkaat koirat joiden takia mulla on nytkin jalat rakoilla, että on se lenkkeilyki tietty parempi ku sohvalla löhööminen. Mut silti must tuntuu et tää ei riitä.

Toinen juttu, et nyt kun voimanosto haaveet on haudattu vähäks aikaa, niin mun treenit vois olla paaaljon hikisempiä. Mulla menee salilla yleensä n. 1,5h, josta melkeen ensimmäinen tunti kuluu raskailla sarjoilla ja pitkillä palautuksilla. Teen aina sarjat ns. loppuun saakka raskailla painoilla, joka tarkoittaa sitä et tarviin ennen seuraavaa sarjaa kunnon palautuksen, et saan taas tehtyä toistomäärän loppuun saakka. Joka siis tarkoittaa sitä, et suuren osan siit ajasta istun ja palaudun tai verryttelen lihaksia. Lopputreenin sitte ku isot liikkeet oon saanu tehtyä, ni teen korkeemmalla sykkeellä, koska sillon jotenki painoilla ei oo niin väliä vaan tuntumalla ja "pumpilla".

Toi tapa toimii voimanostossa ja kehittää tosiaan kyllä sitä voimaa, mut nyt olen alkanu kaipaamaan vähän aerobisempaa treeniä. Kiinteytystä ja hapenottokyvyn parantamista. Mun täytyis nyt osata irtautua vanhoista tavoista enemmän ja antaa sen hien virrata vapaammin. Olla välittämättä painoista niin paljon.

Uskon et alan treenata voimanostoa kunnolla taas syksyllä. Jos mun kroppa antaa siihen enää periks! Nyt mun alaselkä on ollu tosi tosi kipeä, ja jätinkin kyykkypäivän tällä viikolla väliin (myös palautuakseni siitä oksennustaudista). Se kipeytyi taas ihan levossa kipeenä ollessani kuten se polvikin sillon muutama kuukaus sitte. Ilmeisesti iskiaskipua tai joku välilevy vittuilee? :( Nyt se on vähän parempi eikä säre levossa kokoajan, mut esim. lenkillä jos Bella vetää tai epätasasessa maastossa kun tulee tärähtelyjä, niin tuntuu ilkeelle. Juoksuaskeleista puhumattakaan!
VOIH, vanhuus ei todellakaan tuu yksin..........................

3 kommenttia:

  1. Mäkin haluisin johku tollaselle leirille kuukaudeks et joku treenais mulle sixpackin :D olis niin siistiä!

    VastaaPoista
  2. Heinäkuun toinen päivä tulee tieto että pääsenkö tonne. Jos en pääse nii ootellaan pari viikkoa ja katotaan pääsenkö ylipäätään mihinkään. :D

    VastaaPoista
  3. En mä lannistu x) ja ei mua esim noissa karkeiss itse asias ahista "lihominen" vaa ylipäätänsä se, että söin niitä. En tajuu tätä mun ajatusmallii..:D kyl se siit..
    Eks oo kuuluu lankuttamisesta??! Googlaa planking x)

    VastaaPoista